Kaki: medový zázrak vo vašej kuchyni!
Zaujímavosť

Kaki: medový zázrak vo vašej kuchyni!

Poďte s nami objaviť jeho tajemství🧐

Kaki, tomel, churma, hurmikaki, persimmon, šaronské ovocie, kórejské mango, medové jablko alebo čínska slivka. Že netušíte, o čom je reč? Všetky názvy sú označením pre exotické ovocie, ktoré je u nás asi najviac známe ako kaki. Už ste ho určite zahliadli v obchodoch a možno ste sa ešte neodvážili ho ochutnať. Rozhodne sa doň zahryznite, nebudete ľutovať. Má sladkú, až medovú chuť a je tiež plné živín, ktoré môžu prospieť nášmu zdraviu hneď niekoľkými spôsobmi.

Kaki

Ako si ho vychutnať najlepšie?

Ako u veľkej väčšiny ovocia si tú pravú chuť kaki môžete dopriať len v prípade, pokiaľ je dostatočne zrelé! Na pultoch vyberajte mäkký, krásne oranžovo zafarbený plod bez otlačení a fľakov. Takto zrelé kaki chutí po broskyni a žltom melóne, vôňou nám môže pripomínať vanilku. Pokiaľ by ste vybrali nezrelé, bude trpké. Výborne sa hodí do ovocných šalátov, k príprave zmrzliny alebo ďalších dezertov. Môžete ho kompótovať, zavariť alebo využiť k výrobe marmelády. Usušené pripomína chuťou figy. Vynikajúco sa hodí ako príloha k bravčovému, jahňaciemu alebo kuraciemu mäsu. Avšak najčastejšie sa je surové. Nebojte sa ho jesť aj so šupkou alebo ho vydlabať lyžičkou podobne ako kivi.

Má impozantné množstvo živín a je ideálne pri chudnutí

Nálož živín

Hoci je kaki celkom malé, obsahuje až impozantné množstvo živín. Má nízky obsah kalórií a je nabité vlákninou, čo z neho robí ideálneho pomocníka pri chudnutí. Neobsahuje takmer žiadny tuk a je plné vody. Urýchľuje spaľovanie tukov a vďaka jeho sladkej chuti si milovníci sladkého prídu na svoje a nemusia už siahať napríklad po čokoláde😉. Iba kaki obsahuje viac ako polovicu doporučeného príjmu vitamínu A, ktorý je dôležitý pre imunitné funkcie, náš zrak a vývoj plodu v tehotenstve. Okrem iného v ňom nájdete tiež vitamín C, ktorý posilňuje obranyschopnosť. Svojím zastúpením kaki pokryje až 80 % doporučenej dennej dávky vitamínu.

Obsahuje aj vitamín B, draslík, mangán, horčík, vápnik a železo. Jeho vysoký obsah antioxidantov pomáha predchádzať niektorým typom rakoviny. Už len pár kúskov tohto lahodného ovocia vás nabije energiou a zbaví stresu a únavy. Pomáha tiež pri problémoch s obličkami a pečeňou, znižuje krvný tlak a zbaví vás vysokého cholesterolu.

Tipy na záver
Ako zakomponovať kaki do nášho jedálnička?

To, že kaki je nášmu zdraviu prospešné, to sme zistili z vyššie uvedených informácií, ale ako ho zakomponovať do nášho jedálnička? Prinášame pár tipov:

  1. Môžete vložiť plátky kaki do ovocných aj napríklad kuracích šalátov.
  2. Doprajte oživenie svojmu rannému jogurtu alebo ovsenej kaši a pridajte do nich čerstvé alebo varené kaki.
  3. Chutný, jednoduchý a zdravý dezert vytvoríte, keď upečiete plátky kaki a pokvapkáte trochou medu.Přidejte sušené nebo čerstvé kaki do muffinů nebo koláčů.
  4. Pridajte sušené alebo čerstvé kaki do muffinov alebo koláčov.
  5. Výborne sa tiež hodí do smoothie alebo smoothie bowls. Ďalšie nápady na smoothie bowls nájdete zde.
Smoothie bowl s exotickým ovocím kaki

Hortim
Hortim 15. 03. 2020

Čítajte tiež

Mohlo by vás zaujímať